Säg hej till Tenilo!

Tenilo är det nya systemstödet som kvalitetssäkrar planering och uppföljning för omsorgsboenden. Teamet bakom Tenilo består av personer med olika erfarenhet och bakgrund som tillsammans drivs av att skapa framtidens systemstöd för omsorgen.

Med Tenilo blir planering, utförande och uppföljning av de insatser som ska göras på ett boende tydliga och enkla. Det är lätt för personalen och ansvariga att se vad som är gjort, vad som ska göras och om något har missats.

Affärsområdeschef för Tenilo är Micael Darstedt. Micael har lång erfarenhet som leverantör av systemstöd för hemtjänst och boenden.

Tenilo är byggt utifrån de kundbehov och önskemål vi tagit del av under alla våra år i branschen. Jag är stolt att visa Tenilo för alla som hört av sig och frågat om produkter för boenden, säger Micael.

Micael Darstedt, Tenilo

Kvalitetssäkring för både boende och personal

Att de som bor på boendet får de insatser de är beviljade samt att man som ansvarig och personal kan visa på att man faktiskt har gjort det man åtagit sig att göra är något kunderna genom åren har belyst som särskilt viktigt i skapandet av en god kvalitet.

– Jag vet att det på boenden runt om i landet görs väldigt mycket och att man håller en hög standard men att man inte alltid kan visa detta för ledning och anhöriga. Med Tenilo blir det lätt som en plätt, förklarar Micael.

Tenilo är byggt i den senaste tekniken och med främsta fokus på användarvänlighet och tydlighet.

Tenilo Desktop

Många års erfarenhet av systemstöd för boenden

Bakom Tenilo står ett team med utvecklare och branschkunniga som har lång erfarenhet av systemstöd för just boenden.

Micael är grundare och tidigare ägare av företaget Vimpol som levererade systemstöd anpassat för särskilda boenden. Micael och Vimpol blev en del av Allevi under 2020 och arbetet med att utveckla en ny och mer verksamhetsanpassade produkt för boenden tog då snabb fart.

Sanny Kerold, Tenilo

– Med Tenilo har vi tagit allt det som varit bra i Vimpol och utvecklat det till något ännu bättre, säger Micael.

Sanny Kerold är ansvarig utvecklare för Tenilo och har omfattande erfarenhet av arbete med att utveckla produkter nischade för omsorgen.

– Det är verkligen en ynnest att få vara med och ta fram Tenilo och att kunna göra det i ett team där vi strävar mot samma mål och där vi med våra olika personligheter och erfarenheter kompletterar varandra på bästa sätt, säger Sanny.

Med i teamet finns även Niklas Fredriksson och Pedram Amirirad som jobbar som utvecklare samt Kicki Hagström som är ansvarig för kunder och försäljning, och det är ett glatt gäng som jobbar tätt ihop.

– Tenilo håller en hög kvalitet och därför är det extra viktigt att vi är med och tycker till i allt från färg till funktion. Det är otroligt givande att arbeta med något där du är med och påverkar. Att resultatet blivit så bra beror på en tydlig bild av vad marknaden behöver, avslutar Kicki.

Vill du veta mer om Tenilo?

Kom på vårt kostnadsfria webbinarium den 12 maj så berättar vi mer!

Kostnadsfritt webbinarium →

Tenilos topp 3 bästa funktioner!

1. Grundplaneringen

Här byggs grunden för det dagliga arbetet på boendet. På ett smart och enkelt sätt rullas planeringen ut och löper på till dess att du aktivt gör en förändring.

2. Digital aktivitetstavla

Den digitala aktivitetstavlan är kärnan i Tenilo. Tavlan visar vilka aktiviteter som ska utföras under dygnet och ger en tydlig uppdelning och struktur över de aktiviteter som ska utföras på boendet. Medarbetarna använder en personlig pinkod för att se och signera sina aktiviteter.

3. Uppföljning

Alla aktiviteter som är inplanerade i Tenilo signeras och sparas i signeringslistan. Listan kan sedan filtreras, skrivas ut eller exporteras till Excel.

Dela:

Meny